Δευτέρα 2 Αυγούστου 2010

Εικαστική παρτιτούρα...

 

Καλή σας ημέρα και καλή εβδομάδα!!!
Μια λανθασμένη συνεννόηση με τον καλό μου φίλο από πιτσιρίκια Ανδρέα, έγινε η αφορμή Δευτεριάτικα και μάλιστα πρωί πρωί να περάσω έξω από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Στο κέντρο είχα να ανέβω από τον χειμώνα για να είμαι ειλικρινείς διότι το αποφεύγω συστηματικά. Η σχέση μου με αυτό περνάει μια κρίση εδώ και μερικά χρόνια...και απλά περιμένουμε τον χρόνο να μας δείξει το μέλλον. Ανεβαίνοντας λοιπόν την Λεωφόρο χωρίς το συνηθισμένο πήξιμο και καπνίζοντας άνετα και χαλαρά, ξαφνικά βρέθηκα μπροστά σε μια αποκάλυψη!!! Μπροστά στο Μέγαρο Μουσικής και εκεί που όλο τον χρόνο κρέμονται τα μπάνερ των χορηγών, είδα να απλώνονται σε όλη την πρόσοψη του κτιρίου πραγματικά έργα τέχνης.
Οκτώ εικαστικές παρτιτούρες, φιλοτεχνημένες για να βγάζουν τον ήχο του χρώματος με κοίταζαν από ψηλά και με καλούσαν!!! Με καλούσαν για να ανοίξουμε έναν διάλογο... μια κουβέντα...Ίσως για να αναθεωρήσω τις σκέψεις μου, τα συναισθήματα μου με την πολύπαθη γκρίζα πόλη των Αθηνών. Με καλούσαν με έναν ιδιαίτερο τρόπο γνωρίζοντας και οι ίδιες πως δεν θα αντισταθώ...σε αυτή την εντυπωσιακή πλατφόρμα δημιουργίας. Πάντα μου άρεσε και η υπαίθρια έκθεση έργων τέχνης γιατί ένοιωθα πως τα έργα "έπαιρναν ανάσες" από τους επισκέπτες, "επικοινωνούσαν" μαζί τους και σφράγιζαν έστω και στο ελάχιστο "ανήσυχες συνειδήσεις" πολλών ανθρώπων. Άναψα τα φλας στον...λεωφορειόδρομο...??? παρκάροντας παράνομα, βγήκα από το αμάξι πάντα με το τσιγάρο στο χέρι και σηκώνοντας τα μάτια μου ψηλά τις...καλημέρισα με μια ιδιαίτερη διάθεση!!! Χρώματα και ήχοι απλώθηκαν παντού σκεπάζοντας το γκρίζο και τα κορναρίσματα και με έκαναν να αισθανθώ πως και εγώ είμαι σημείο αναφοράς για την πόλη μου και πως δεν είμαι ξεχασμένος από αυτήν. Με έκαναν να αισθανθώ πως υπάρχει περιθώριο δημιουργίας μιας καινούργιας σχέσης με την γενέτειρα μου με συνδετικό κρίκο και υλικό την τέχνη. Ακόμα είμαι...και εκεί και συνομιλώ μαζί τους!!! Περνώντας από το Μέγαρο λοιπόν, στρέψτε το βλέμμα σας και την ματιά σας στα υπέροχα έργα των πρώην μαθητών του Γιάννη Ψυχοπαίδι που δημιούργησαν όλη αυτή την εκπληκτική πρόσοψη με κοινό θέμα την Μουσική.

Θετική μπορώ να πω, πως ήτανε η χθεσινή πρώτη στοιχηματική ημέρα του... καινούργιου χρόνου!!! Τα πάντα καταγράφονται στις στήλες και στα ταμεία τους... και οτιδήποτε πω εγώ θα είναι άσκοπες και εκνευριστικές φλυαρίες. "Πιάσαμε το απόλυτο",  "9 στα 10"  "Πάμε για φρέσκα" "Εμείς σας το λέγαμε..." και "πιάνουμε μόνο βόμβες...μεγατόνων"... έχουν καταντήσει πια φράσεις πρωινάδικου στα μπατηροκάναλα όλης της χώρας μας!!!

Σήμερα λόγω...τσαγκαροδευτέρας οι αγώνες είναι ελάχιστοι σε γενικές γραμμές και γιαυτό θα κινηθούμε πολύ ήρεμα σχεδόν με ρυθμούς χελώνας. Έχουμε ατελείωτο χρόνο μπροστά μας για να "σκαρώσουμε" τα μεγάλα κόλπα μας και δεν υπάρχουν λόγοι βιασύνης. Είναι γνωστή η ρήση πολύ γνωστού αρθρογράφου στον έντυπο χώρο που λέει "ένας από τους μεγαλύτερους εχθρούς των μπούκ είναι ο χρόνος".

Ανέβηκαν στις στήλες τους οι σημερινές επιλογές και πονταρίσματα μου.
Επίσης να ενημερώσω όσους ενδιαφέρονται για τα "Ακραία Στοιχηματικά Φαινόμενα" η στήλη ανέβηκε στο μικρό blog-άκι το  betJazz λόγω χώρου.

Καλή επιτυχία στα σημερινά μας πονταρίσματα.

Diasim


 
Αξίζει την επίσκεψη...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου